Kommunikasjonsstrategi og markedsplan

kommunikasjonsstrategi og markedsplan image

Vi gjør din bedrift attraktiv gjennom fokus på strategiske grep.

Noen ganger trenger vi å ta noen steg tilbake – og reise med helikopteret opp i høyden for å få litt perspektiv på ting. Det er høyst nødvendig når en skal jobbe strategisk med bedriftens merkevare og overordnede planer og aktiviteter. Hos oss møter du noen skikkelig trivelige og faglig sterke strategiske rådgivere som gleder seg til å hjelpe deg med å ta bedriften til nye høyder.

 

Kommunikasjonsstrategi med nytteverdi

Når vi skal hjelpe deg med å lage en kommunikasjonsstrategi handler det om å lage en overordnet plan. Hva skal bedriften oppnå, hvilke budskap skal en fokusere på, hvor godt kjenner dere målgruppen deres og hvilken identitet, tone og stil skal merkevaren formidle? Det er kanskje mye å tenke, men vi er her for å hjelpe!

 

 

Markedsplan med fokus på målbarhet og kreativitet

En markedsplan er et strukturert oppsett over markedstiltak eller aktiviteter som skal foregå over en gitt periode, gjerne seks eller 12 måneder. En god markedsplan inneholder blant annet realistiske mål (KPI  – Key Performance Indicator), budsjetter og kostnadsrammer, plan for innholdsproduksjon, kanalvalg, budskap og ansvarsfordeling.

 

Fordelen med å sette opp en plan er jo at det gir en forventning om at noe skal skje, og når den følges gir grunnlag for analyse og evaluering. Selv om en markedsplan i utgangspunktet blir satt for en periode av gangen, er det likevel lurt å lage rom for litt fleksibilitet, slik at en kan justere etter hvert som en innhenter nyttige data fra gjennomførte kampanjer og aktiviteter.

 

Uansett om du trenger en sparrepartner i deler av prosessen eller noen til å veilede deg hele veien, er vi her for å bistå deg!

Kontaktpersoner

Bilde av Svenn Terje Østensen

Bilde av Lise Berntsen

Bilde av Kjell-Ove Klauset

Send en forespørsel

kommunikasjonsstrategi og markedsplan image