Messe + Snapchat-filter = sant

Skal du delta på messe eller utstilling med bedriften din? Nå ut til enda flere ved å kombinere fysisk tilstedeværelse med digital tilstedeværelse på Snapchat!

Det er ingen tvil om at Snapchat er blitt et av de mest populære sosiale mediene de siste årene, både blant den yngre og eldre garde. Oppdaterte tall viser at hele 2,47 millioner nordmenn har en Snapchat-profil, og at 73% av disse bruker appen daglig (Ipsos ). Faktisk er plattformen blitt så populær at den har gått forbi Instagram og ligger på andreplass bak Facebook!

Det er med andre ord stort potensiale for å nå ut til mange øyne og ører i denne kanalen, og det kan være veldig gunstig å investere noen kroner her. En av de gøyeste måtene du kan gjøre dette på, er å lage et helt eget Snapchat-filter for din bedrift eller et arrangement du planlegger.

Ikke så kjent med Snapchat enda? Fortsett å lese, så forklarer vi det viktigste.
Allerede en ivrig snapper? Hopp til neste avsnitt – der begynner moroa!

Hva er et Snapchat-filter?

En av Snapchats mest populære funksjoner er alle de gøyale filtrene. Et filter er et design man kan legge oppå et bilde man har tatt med appen, før bildet sendes av gårde til venner og kjente. Det finnes forhåndslagde filtre som er tilgjengelige for alle, eller filtre som bare er tilgjengelige innenfor et visst geografisk område. Et filter gir noe ekstra til bildet, og er særlig populært for å vise hvor man er og hva man driver med.

Eksempel: Tine laget et eget filter som alle kunne bruke på 17. mai 2017.

Vis frem din merkevare
Snapchat lar deg nå bestille filtre som er knyttet til din bedrift. I disse filtrene kan du eksponere merkevaren din gjennom logo, farger og andre visuelle elementer, og du kan bestemme på hvilket geografisk område og i hvor lang tid filteret skal være tilgjengelig. Det er nettopp derfor et Snapchat-filter egner seg spesielt godt for arrangementer, messer og utstillinger!

Se for deg scenarioet. Kunden entrer en utstillingsmesse med et vell av ulike bedrifter, og begynner å navigere mellom de ulike standene. Etter en stund åpner hun Snapchat for å dokumentere hvor hun er. Hun tar et bilde, og sjekker for sikkerhets skyld om det finnes noen kule filtre som hun kan legge på bildet sitt. Det er her du kommer inn. Hva om hun på bildet sitt fikk opp et filter med nettopp din merkevare?

Derfor bør du prøve et Snapchat-filter på neste messe
Det er mange fordeler med å kombinere fysisk tilstedeværelse med et digitalt innslag. Her får du noen grunner til at nettopp DU burde prøve et Snapchat-filter på neste arrangement:

  • Alle andre deltakere på messen har jo også stand – men hvor mange har et Snapchat-filter? Med et eget filter kan du skille deg ut og vise at du gir litt
    ekstra
  • Besøkende som kanskje ikke har funnet frem til standen din kan allikevel få med seg at du er der, via Snapchat
  •  Ved å matche det visuelle uttrykket på stand og filter kan det bli ekstra kult – prøv å holde deg til de samme fargene og den samme stilen
  • Og vet du hva det aller beste er? Du kan få brukerne til å dele merkevaren din videre med venner og bekjente som ikke engang er tilstede på messen! På
    denne måten kan det som i utgangspunktet var en begrenset promoteringsstand nå ut til mange flere mennesker

Har du lyst til å vite mer om Snapchat-filter? Eller vil du prøve det ut, men vet ikke helt hvor du skal begynne? Vi kan hjelpe med hele prosessen – fra idé til gjennomføring! 

Ingen kommentarer

Legg inn kommentar